Spoštovani, spletni naslov www.rence-vogrsko.si uporablja piškotke, ki so namenjeni beleženju obiska. Spletna stran ne uporablja piškotkov, ki bi vsebovali vaše osebne podatke.

Ali dovolite uporabo piškotkov na tem spletnem naslovu?

Podjetniški kotiček

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   *** 

   
 
  

Razpisi


Več

  

Predpisi


Več

  

B2B - ponudba : povpraševanje


Več

  

Poslovni dogodki


Več

  

Priložnosti doma


Več

  

Kažipot po globalnem trgu


Več

  

Dodatek


Več

 

 

Razpisi


Več

Predpisi


Več

 

B2B - ponudba : povpraševanje


Več

 

Poslovni dogodki

  

  Več

Priložnosti doma


Več

Kažipot po globalnem trgu


Več

 

Dodatek


Več

 

 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

  
   

Prihaja naš največji dogodek     Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!    

Vabimo vas na tradicionalni dogodek, ki bo že sedmo leto     odlična priložnost za pridobivanje novih idej, znanj in poznanstev.     Tokratna rdeča nit dogodka bo rast, razglasili pa bomo tudi Mlado     podjetnico oz. podjetnika leta!Beri     naprej   

         
   

Video:     Kako izdelamo predlogo v samo 4 minutah    

Pri SqualoMailu s ponosom predstavljajo novi Drag & Drop     urejevalnik! Oglejte si video, kako z novim urejevalnikom izdelate lično     predlogo za email marketing v samo 4-ih minutah.
Beri     naprej   

         
   

Oddajate     sobo prek Airbnb? Potem vas bo to zanimalo!    

Želite oddajati sobo ali stanovanje prek Airbnb, pa ne     veste, kaj vse potrebujete? Kakšne so davčne obveznosti sobodajalca? Mora     izdati in davčno potrditi račun? Finančna uprava Republike Slovenije je     pripravila brošuro, s katero se zdi, da bo opravljanje te dejavnosti lažje.
Beri naprej   

         
   

MP     coworking dogodek: Kako do strank na spletu?    

Na preteklih izobraževanjih smo se naučili, kako na spletno     stran pripeljati obiskovalce. Kako pa iz njih ustvariti kupce in zveste     stranke? Učinkovita načina sta "lead generation" in "lead     nurturing". Za kaj gre in kako ju vpeljati v vaše podjetje bo razložil     Sašo Palčič iz agencije Madwise. 
Beri     naprej

   
         
   

Naj     inovacija leta 2015 vstopa na trg    

Matjaž Loc, športni vaditelj otrok, je na lanskem 10.     Slovenskem forumu inovacij prejel nagrado za naj inovacijo. Nagrada mu je     odprla številna vrata za sodelovanje, prejel je tudi nekaj ponudb za     investicijo, a se ni uspel uskladiti o sodelovanju. 
Beri naprej

   
         
   

Lead     generation in lead nurturing pomagata pri povišanju prodaje    

Digitalni marketing v osnovi pomeni promocijo izdelkov in     storitev s pomočjo digitalnih kanalov, kot so spletne strani, iskalniki,     socialna omrežja, spletno oglaševanje, elektronska pošta in podobno.     Osredotoča se na ustvarjanje spletnega prometa in konverzij. 
Beri     naprej

   
         
   

Poiščite     kupca terjatev na slovenski platformi   

Skoraj da ni podjetja, ki se ne bi soočil z likvidnostnimi     težavami zaradi dolgih plačilnih rokov svojih strank. Takšna se običajno     zatečejo k bankam po kredite ali faktoring podjetjem za faktoring. A     slednjim računi nižjih vrednosti za prodajo niso zanimivi, pravi Marko Rant     iz Borze terjatev. 

Beri     naprej

   
         
                       
      MP izobraževanja                 
                       
      Izobraževanja                 
   
         
   

Po izgubi     službe vstopila na podjetniško pot   

Marina Lešnik in Miha Bende nista običajen par. Partnerja,     ki si skupno gnezdece delita že nekaj let, čez nekaj mesecev pa bosta prvič     postala starša, sta pred leti začela še podjetniško pot. Vse se je začelo,     ko je Marina izgubila službo.
Beri naprej

   
         
   

300     milijonov evrov pomoči mladim pri vstopu na trg dela    

Vlada Republike Slovenije je sprejela izvedbeni načrt za     mlade 2016-2020. Ta sledi pozivu Evropske komisije, naj države članice     zagotovijo, da mladi, stari do 25 let, v štirih mesecih po koncu šolanja     ali začetku brezposelnosti dobijo kakovostno ponudbo za zaposlitev,     vajeništvo ali pripravništvo. 
Beri     naprej

   
         
                       

Koliko       delodajalca stane delo prek študentske napotnice?

Koliko delodajalca stane plačilo prek študentske napotnice?       Gre za razliko med neto zneskom, ki jo dobi študent, ter bruto zneskom,       ki ga na koncu plača podjetje. Beri       naprej     
                       

Osnovni kapital in osnovni       vložki

Osnovni kapital je tisti kapital, ki je potreben za odprtje       podjetja, za družbo, kot je na primer družba z omejeno odgovornostjo ali       kapitalska družba oziroma družba, za katero je z zakonom določen nek       minimalni osnovni kapital. Beri       naprej     
   

 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***
Javni razpis za izbor izvajalcev programa Zdrav življenjski slog 2015-2017 -  Zavod RS za šport Planica (http://www.zsrs-planica.si/2016/01/29/objava-razpisa-javni-razpis-za-izbor-izvajalcev-programa-zzs-2015-2017/)Rok za prijavo: 12.2.20162.

Javni razpis za "RRI v verigah in mrežah vrednosti" - Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (http://www.mizs.gov.si/si/javne_objave_in_razpisi/okroznice/arhiv_okroznic/okroznice_razpisi_in_javna_narocila/javni_razpisi/?tx_t3javnirazpis_pi1%5Bshow_single%5D=1419)Rok za prijavo: 15.4.2016 do 12. ure3.

Javni razpis za "RRI v verigah in mrežah vrednosti" - Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo (http://www.mgrt.gov.si/si/o_ministrstvu/kako_do_sredstev/javni_razpisi/?tx_t3javnirazpis_pi1[show_single]=1053)Rok za prijavo: 15.4.2016 do 12. ure

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Podjetniški sklad: na voljo bo prek 130   milijonov evrov

Lani je Slovenski   podjetniški sklad med 776 malih in srednje velikih podjetij razdelil za 106,5   milijonov evrov finančnih spodbud. Za letos napovedujejo za 30 odstotkov več   finančnih spodbud, in sicer okoli 131 milijonov evrov.

Berite   dalje >>

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

S triki do uspešnejšega poslovnega in   zasebnega življenja

O nasvetih izkušenega   poslovneža Nelsona Wanga za povečanje produktivnosti smo na našem   podjetniškem portalu že pisali, tokrat pa vam predstavljamo tudi nekaj   njegovih trikov, s katerimi boste izboljšali predvsem kvaliteto svojega   življenja.

Berite   dalje >>
 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Društvo, ki odsluženim računalnikom podari   novo življenje

Ideja za društvo   Vez-je je nastala pred leti, ko je eden od članov na Twitterju prebral tvit,   v katerem je neka mamica prosila za darovanje prenosnika za njenega otroka.   Sledila je predstavitev zamisli na Twitterju, ki je požela velik pozitiven   odziv.

Berite   dalje >>

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

MP dogodek: Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Vstop v   podjetništvo v mladih letih, brez izkušenj, je zahtevna naloga. Maja je   27-letna podjetnica, ki ima kljub svoji mladosti že bogate izkušnje, te pa   nam bo zaupala v obliki svoje zgodbe na našem dogodku. Začinili jo bomo s   koraki vitke metodologije.

Berite   dalje >>
 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

182 milijonov evrov za zaposlovanje

V letošnjem in   prihodnjem letu bo slovenska Vlada za aktivno politiko zaposlovanja namenila   več kot 182 milijonov evrov. V programe, katerih sredstev bodo črpana iz   domačega proračuna in sredstev Evropskega socialnega sklada, bo vključeni   skoraj 49 tisoč oseb.

Berite   dalje >>
 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

MP coworking dogodek: Optimizacija spletnih   strani

Klasična trgovina z   odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni   lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne   trgovine. Če je malo obiska, je tudi prodaje malo. To težavo rešuje spletni   marketing.

Berite   dalje >>

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   *** 

Start:up Nova Gorica je inovativna platforma za podjetniški preboj Nove Gorice kot univerzitetnega središča in njenega regionalnega in čezmejnega okolja. Goriško regijo želimo narediti podjetnikom prijazno in jo postaviti na zemljevid mednarodnih vozlišč. Nosilec Start:up Nova Gorica je Primorski tehnološki park, ki je eden vidnejših in pomembnejših deležnikov nacionalnega podjetniškega in inovativnega ekosistema. 

https://www.youtube.com/watch?v=jTj8s9xKKpY

***    ***   ***   ***    ***   ***    ***   ***

Vabilo na Poslovni forum
8. 10. 2015
od 11. do 14. ure
v veliki dvorani MONG

 ***    ***   ***    ***   ***    ****   ***

Spoštovani,

obveščamo vas, da skupaj z Javno agencijo SPIRIT Slovenija pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo v sodelovanju z Veleposlaništvom Ruske federacije v Ljubljani, Mestno občino Nova Gorica,  s podporo Društva Slovenija – Rusija, Gospodarske zbornice Slovenije območne zbornice za severno Primorsko Nova Gorica ter Območno obrtno-podjetniško zbornico Nova Gorica,  8. oktobra 2015 organiziramo POSLOVNI FORUM V NOVI GORICI.

Dogodek so podprli tudi Občina Kanal ob Soči, Občina Miren-Kostanjevica, Občina Šempeter-Vrtojba, Mestna občina Nova Gorica, Občina Renče-Vogrsko, Občina Ajdovščina, Občina Vipava, Občina Cerkno, Občina Brda, Občina Idrija, Občina Bovec, Lokalna turistična organizacija BOVEC, INTRA LIGHTING d.o.o., Mlinotest Živilska industrija d.d.

V ta namen smo pripravili program poteka foruma, ki ga skupaj s prijavnico za udeležbo na b2b, dobite na tej povezavi.

Lepo vabljeni in lep pozdrav!

Regijska razvojna agencija RRA SEVERNE PRIMORSKE d.o.o. Nova Gorica
Regional Development Agency of Northern Primorska L.t.d. Nova Gorica
Trg Edvarda Kardelja 3, 5000 Nova Gorica – SI
Tel.: +386 5 330 66 90, e-pošta: rra.sp@rra-sp.si

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

RAZPISI

Javni razpis za ugodna posojila podjetniškim projektom v letu 2015
Javno zbiranje ponudb za najem površin za izgradnjo objektov za opravljanje spremljajočih dejavnosti na oskrbnih postajah

PREDPISI

Vlada potrdila predlog zakona o začasnih spodbudah za zaposlovanje starejših
Ali bodo vezane knjige računov po uvedbi davčnih blagajn še uporabne?
B2B - PONUDBA : POVPRAŠEVANJE
Poslovno sodelovanje

POSLOVNI DOGODKI

Vabljeni na dneve za podjetne ob 10. obletnici državnega poslovnega portala e-Vem, po Sloveniji
Sredina mreženja na GZS - Bližnji vzhod, Ljubljana
Brezplačna predstavitev aktualnih javnih razpisov za pridobitev ugodnih kreditov in nepovratnih sredstev za podjetja in podjetnike, Murska Sobota
Start-up vikend Nova Gorica
Brezplačna delavnica - »Socialno podjetništvo«, Murska Sobota
Brezplačna predstavitev - »Davčne blagajne in potrjevanje računov, obveznosti zavezancev«, Krško
Podjetniški večer z družbenim učinkom - Povezovanje, sodelovanje in socialno podjetništvo, Ljubljana
Vabilo podjetjem k sodelovanju na Dnevu odprtih vrat slovenskega gospodarstva za mladino in starše, po Sloveniji
Največja networking konferenca na področju trajnostne gradnje in nepremičnin - »PRILOŽNOSTI V TRAJNOSTNEM GRADBENIŠTVU«, Ljubljana
Vikend podjetnosti za učitelje, profesorje in vodstva šol, Ljubljana
Javni poziv za udeležbo na poslovnem forumu in B2B srečanjih z jaroslaveljskimi podjetji, Ljubljana in Nova Gorica
B2B srečanja z italijanskimi agenti in zastopniki v okviru poslovnega dogodka "Forum Agenti Milano 2015" (Milano, Italija)
Vabljeni na dan za podjetne v Koper
Regionalni dogodek o financiranju malih in srednjih podjetij ter inovativnih start-upov, Koper
Strokovni seminar - »Zeleni izdelki in storitve za zeleno rast podjetij«, Celje
Startup bootcamp, Ljubljana
Brezplačna delavnica - »Delovnopravni in davčni vidik prikritega delovnega razmerja in ekonomsko odvisnih oseb«, Celje
Eurostars Fall Event 2015 (Stockholm, Švedska)
Predavanje in okrogla miza: "Z oblikovanjem do višje dodane vrednosti v pohištveni industriji", Ljubljana
Brezplačno izobraževanje o davčnih blagajnah za zavezance, Maribor in Ljubljana
Tretja konferenca ženske podjetnosti PO STOPNICAH DO USPEHA in sejemska predstavitev SKLENIMO POSEL, Maribor
Karierni sejem MOJE DELO 2015, Ljubljana
Podjetniško-obrtni in kmetijski sejem Brežice 2015
EXPO Milano 2015: Povabilo na B2B srečanja in konferenco v okviru Dnevov EU-ASEAN (Milano, Italija)
EXPO Milano 2015: Predstavitev slovenskih tekmovalcev na ECOTROPHELIA EUROPE 2015 (Milano, Italija)
Povabilo na nastop slovenskih podjetnikov in raziskovalcev na področjih IKT, biotehnologije in nanotehnologije na mednarodnem poslovnem dogodku ICT-BIO-NANO BROKERAGE EVENT (Ostrava, Češka)
Brezplačni seminar - »Avstrija - odskočna deska za internacionalizacijo vašega podjetja«, Maribor

GAZELA 2015: Regijski izbori najboljših hitro rastočih podjetij, Maribor, Kranj in Ljubljana

Mednarodno poslovno srečanje - »SEE MEET Pomurje«, Radenci
Brezplačno skupinsko svetovanje pred registracijo podjetja, Ljubljana
Brezplačni seminar - »Socialno podjetništvo«, Ljubljana
Brezplačno izobraževanje - »Nepovratna sredstva so na voljo, ste pripravljeni?«, Ljubljana
Brezplačni posvet - »Zaposlitev ali samozaposlitev?«, Ljubljana
Brezplačni seminar - »Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo«, Ljubljana
Brezplačni seminar - »Družbena omrežja za podjetnike«, Ljubljana
Brezplačno izobraževanje - »Učinkovit spletni nastop«, Ljubljana

PRILOŽNOSTI DOMA

Še nekaj dni za prijavo inovacij za 10. Slovenski forum inovacij
Razpis za nagrado za družbeno odgovornost HORUS 2015 podaljšan
Jesenska intenzivna Start:up TURA

KAŽIPOT PO GLOBALNEM TRGU

Slovenskim podjetjem predstavljene možnosti vstopa v nabavno verigo skupine BMW
SPIRIT Slovenija pripravlja poslovna srečanja s podjetji iz Jaroslavlja
Evropsko-japonsko poslovno sodelovanje

DODATEK

Vlada potrdila strategijo pametne specializacije
Brezplačna e-knjiga - »Veščina obvladovanja inovacijskih problemov in priložnosti«
Zaključek projekta »2inno.eu - Izvedi inoviranje zdaj!«

*** *** *** *** *** *** *** *** ***

RAZPISI:

PREDPISI:

POSLOVNO SODELOVANJE - PROJEKTNI PREDLOGI:

POSLOVNI DOGODKI:

PRILOŽNOST DOMA:

KAŽIPOT PO GLOBALNEM TRGU:

DODATEK:

 

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ******   ***   ***   ***   ***   ***

POZIV AGENCIJE GOLEA: USTVARJAJMO OBNOVLJIVO PRIHODNOST!

Kotiček obnovljivih virov energije in učinkovite rabe energije v avli novogoriške mestne hiše

V okviru projekta Obnovljivi viri energije v primorskih občinah, financiranega s sredstvi Švicarskega prispevka in vključenih primorskih občin, je v aprilu v avli novogoriške mestne hiše začel delovati kotiček obnovljivih virov energije in učinkovite rabe energije »Ustvarjamo obnovljivo prihodnost«.

Informacijsko točko sta 15. aprila 2015 slavnostno odprla Matej Arčon, župan Mestne občine Nova Gorica in Rajko Leban, direktor agencije GOLEA. V nagovoru sta poudarila vlogo in pomen uporabe obnovljivih virov energije ter učinkovitega ravnanja z energijo za zagotavljanje trajnostnega razvoja družbe, okolja in človekovega zdravja ter pomembnost financiranja naložb v energetske sanacije za lokalno skupnost.

Na informacijski točki bodo vsako sredo od 13. do 17. ure prisotni strokovnjaki Goriške lokalne energetske agencije (GOLEA), ki bodo občanom, podjetnikom in vsem ostalim zainteresiranim svetovali:

-       kakšne so možnosti uporabe obnovljivih virov energije v stanovanjih, večstanovanjskih objektih, hišah, poslovnih in gospodarskih objektih;

-       kako z malimi investicijskimi ukrepi izboljšati energetsko učinkovitost gospodinjstva, podjetja, objekta;

-       kako se lahko pridobijo namenska nepovratna sredstva in krediti iz programa EKO Sklada, SID banke in drugih razpisov nove evropske finančne perspektive.

Foto 1:Kotiček obnovljivih virov energije in učinkovite rabe energije »Ustvarjamo obnovljivo prihodnost« v avli novogoriške mestne hiše (Avtor: GOLEA)

24. aprila 2015 je EKO sklad objavil več javnih pozivov s področja rabe obnovljivih virov energije in večje energetske učinkovitosti. Sredstva v obliki nepovratnih finančnih spodbud in kreditov za okoljske naložbe so namenjena občanom za sanacijo stanovanjskih in večstanovanjskih stavb. Že nekaj časa pa je odprt razpis s področja trajnostne mobilnosti, za nepovratne finančne spodbude občanom ob nakupu električnih vozil.

Vse občane, ki razmišljajo o uvedbi uporabe obnovljivih virov energije, o energetski sanaciji stanovanjskega objekta ali nakupu električnega vozila, vabimo, da se o možnostih, ki jih ponujajo odprti razpisi, pogovorite s strokovnjaki agencije GOLEA.

 

Z namenom predstavitve problematike sive ekonomije in dela na črno, zakonodaje in ukrepov s tega področja in iskanja dodatnih možnosti za zajezitev le te,  OOZ - Območna obrtno-podjetniška zbornica Nova Gorica, organizira OKROGLO MIZO na temo:

KAKO ZAJEZITI SIVO EKONOMIJO IN DELO NA ČRNO

ki bo v torek, 9. septembra 2014, ob 17. uri

v veliki dvorani Območne obrtno-podjetniške zbornice Nova Gorica, Ul. Gradnikove brigade 6, 5000 Nova Gorica (Obrtni dom, II. nadstropje).

Dnevni red:

1)       Uvodni nagovor in predstavitev aktivnosti, ki se jih OOZ Nova Gorica že poslužuje v boju proti sivi ekonomiji in delu na črno - Zoran Simčič, predsednik OOZ Nova Gorica.

2)       Boj zbornice proti sivi ekonomiji in delu na črno - Danijel Lamperger, v.d. direktorja Obrtno - podjetniške  zbornice Slovenija.

3)       Predstavitev nove zakonodaje na področju dela na črno - Peter Pogačar, generalni direktor direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela; RS Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

4)       Predstavitev Finančne uprave Republike Slovenije (FURS) in njene vloge pri zajezitvi sive ekonomije in dela na črno - Jana Ahčin, v.d. generalne direktorice FURS.

5)       Vloga mobilnih enot FURS pri zajezitvi sive ekonomije in dela na črno - Jure Bačar, direktor Carinskega urada Nova Gorica.

6)       Vloga inšpekcije FURS pri zajezitvi sive ekonomije in dela na črno - Olga Fajt, direktorica Davčnega urada Nova Gorica.

7)       Najpogostejše kršitve, kazni in  na kaj morajo biti obrtniki in podjetniki pozorni, da se le tem izognejo - Karmen Velikonja, vodja območne enote Tržnega inšpektorata  Nova Gorica.

8)       Osebni vidik obrtnice, ki se sooča z nelojalno konkurenco - Patricija Furlan, predsednica sekcije gostincev pri OOZ Nova Gorica.

9)      Razprava, mnenja, predlogi in pobude.

Vabljeni!

Zaradi lažje organizacije prosimo, da vašo udeležbo potrdite na boza.lovercic@ozs.si najkasneje do petka, 05.09.2014.

                                                                                                               OOZ Nova Gorica             

                                                                                                              Zoran Simčič, predsednik

RAZPISI ZA SOFINANCIRANJE - PODJETNIŠTVO

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PONUDBA IN POVPRAŠEVANJE

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSLOVNI DOGODKI

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 PREDPISI

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

 CNVOS pripravil odgovore na 5 najpogostejših vprašanj o statusu socialnega podjetja

Ob pričetku veljavnosti Uredbe o določitvi dejavnosti socialnega podetništva so na CNVOS pripravili odgovore na pet najpogostejših vprašanj nevladnih organizacij o statusu socialnega podjetja. Kaj je socialno podjetje? / Kakšni so pogoji za pridobitev statusa? / Katere so bistvene obveznosti za socialna podjetja? / Katere so bistvene ugodnosti za socialna podjetja? / Kaj svetujete nevladni organizaciji, ki razmišlja o pridobitvi statusa socialnega podjetja?

1. Kaj je socialno podjetje?

Socialno podjetje je poseben status, ki ga lahko pridobi nepridobitna pravna oseba, če izpolni z Zakonom o socialnem podjetništvu – ZSocP predvidene pogoje. Socialno podjetje tako ni poseben tip pravne osebe (kot npr. društvo, zveza društev, zavod, ustanova, d.o.o.), ampak lahko vsaka od teh pravnih oseb "postane" socialno podjetje.
Za "ustanovitev socialnega podjetja" je tako potrebno najprej ustanoviti eno od nepridobitnih pravnih oseb, ki lahko nato šele takšen status pridobi. Oba postopka (to je postopek ustanovitve in postopek pridobitve statusa) je možno sprožiti istočasno, kar pomeni, da bo organ, pristojen za registracijo ob sami ustanovitvi presojal tudi izpolnjevanje pogojev za pridobitev statusa socialnega podjetja.
V kolikor želi pridobiti status socialnega podjetja nevladna organizacija, ki je že ustanovljena, se sproži samo postopek pridobitve statusa.
ZScoP sicer pozna dva tipa socialnih podjetij – socialno podjetje tip B, ki ni ustanovljeno za namene pridobivanja dobička, temveč za zaposlovanje najbolj ranljivih oseb na trgu dela (kot so dolgotrajno brezposelni, prvi iskalci zaposlitve, invalidi...), in socialno podjetje tip A, ki prav tako ni ustanovljeno za namene pridobivanja dobička, zaposluje pa lahko katerekoli delavce (in ne nujno najbolj ranljivih oseb), če pri tem opravlja dejavnosti na zakonsko določenih širše družbeno koristnih področjih (kot je npr. ekološka proizvodnja hrane, socialni turizem, kultura, amaterski šport in rekreacija ali spodbujanje razvoja lokalnih skupnosti).

2. Kakšni so pogoji za pridobitev statusa?

Nevladna organizacija, ki želi pridobiti status socialnega podjetja, mora vlogo za pridobitev statusa vložiti pri organu, pri katerem se je registrirala. Društva in zveze društev tako vlogo vložijo pri upravni enoti, zavodi pri sodišču in ustanove pri pristojnem ministrstvu. Vloga mora vsebovati:

o  Temeljni akt organizacije, iz katerega je razvidno:

·    da je organizacija nepridobitna,

·    način uresničevanja načel socialnega podjetništva, kot jih opredeljuje 4. člen ZSocP (to je, da organizacija opravlja dejavnost v javnem interesu, da deluje prostovoljno, da vključuje deležnike v svoje delovanje, da je neprofitna, da zagotavlja preglednost delovanja idr.) in

·    ki vsebuje obvezne elemente iz 12. člena ZSocP (da se organizacija upravlja po načelih enakopravnosti, da ima ustrezni nadzorni organ, da trajno zaposluje delavce idr.).

o  Nevladne organizacije morajo tako po potrebi izpeljati postopke za spremembo svojih temeljnih aktov na način, da bodo ti vsebovali določbe, kot jih zahteva ZSocP. Društva morajo tako po potrebi prilagoditi svoje statute, zavodi in ustanove pa akte o ustanovitvi.

o  Sklep organa vseh članov (za društva) oziroma sklep ustanoviteljev (za zavode in ustanove), da namerava organizacija poslovati kot socialno podjetje.

o  Podatke o zastopnikih organizacije in obsegu pooblastil (osebna imena, EMŠO, državljanstvo in naslov stalnega ali začasnega prebivališča).

o  Dokazilo o višini morebitnih sredstev za začetek dela oziroma vrednosti premoženja društva.

o  Vlogo, da se zahteva pridobitev statusa socialnega podjetja.

o  Po potrebi druge dokumente za priglasitev spremembe temeljnega akta organizacije (npr. zapisnik občnega zbora društva, na katerem so bile sprejete spremembe statuta).

3. Katere so bistvene obveznosti za socialna podjetja?

Obveznosti socialnih podjetij se delno ločijo glede na to, ali gre za socialno podjetje tip A ali za socialno podjetje tip B.

Za socialno podjetje tip A velja da:

·    izvaja dejavnosti iz Uredbe o opredelitvi dejavnosti socialnega podjetništva,

·    trajno zaposluje najmanj enega delavca v prvem letu svojega delovanja in najmanj dva delavca v nadaljnjih letih delovanja in

·    mora po izteku drugega koledarskega leta iz dejavnosti socialnega podjetništva v letnem poročilu izkazati najmanj 40 odstotkov vseh prihodkov. Po tretjem in vseh nadaljnjih letih poslovanja mora izkazati najmanj 50 odstotkov vseh prihodkov iz dejavnosti socialnega podjetništva. Nevladna organiazcijam, ki ima status socialnega podjetja tip A, lahko torej opravlja tudi druge dejavnosti (ki niso dejavnosti socialnega podjetništva), mora pa iz dejavnosti socialnega podjetništva ustvarjati najmanj polovico svojih prihodkov.

Za socialno podjetje tip B velja da:

·    lahko opravlja katerokoli dejavnost in

·    ves čas svojega delovanja trajno zaposluje najbolj ranljive skupine ljudi na trgu dela in sicer ima najmanj eno tretjino takšnih delavcev izmed vseh delavcev. Socialno podjetje tip B ima lahko tako tudi samo enega zaposlenega v kolikor gre za osebo iz najbolj ranljivih skupin.

Za najbolj ranljive skupine na trgu dela (pri tipu B) se štejejo:

§invalidi,

§brezposelne oseb, pri katerih so ugotovljene trajne posledice telesne ali duševne okvare ali bolezni in imajo zato bistveno manjše možnosti, da se zaposlijo ali ohranijo zaposlitev ali v zaposlitvi napredujejo,

§dolgotrajno brezposelne osebe (24 mesecev),

§iskalci prve zaposlitve,

§starejši od 55 let,

§pripadniki romske skupnosti,

§mladoletne oseb brez zaključenega osnovnega ali nižjega poklicnega izobraževanja,

§osebe, ki več kot šest mesecev niso imele redno plačane zaposlitve in še ni preteklo eno leto od prestane kazni zapora, oziroma so v času pogojnega odpusta,

§begunci, vključeni v programe integracije,

§osebe v programu ali v dveh letih po zaključku programa zdravljenja odvisnosti od alkohola ali drog in

§brezdomci.

Za trajno zaposlitev (pri tipu A in tipu B) se šteje zaposlitev za nedoločen čas ali za določen čas najmanj 12 mesecev z najmanj polovičnim delovnim časom.

Za oba tipa podjetij (tip A in tip B) velja, da:

·    mora ves čas delovanja spoštovati načela socialnega podjetništva (4. člen ZSocP),

·    presežka prihodkov nad odhodki (dobička) ne sme deliti med svoje ustanovitelje, člane ali delavce. Ta prepoved velja za nevladne organizacije sicer že na podlagi zakonov, ki ureja njihov položaj (Zakon o društvih – ZDru-1, Zakon o ustanovah – ZU in drugi). V kolikor ima status socialnega podjetja pravna oseba, ki sicer pa podlagi zakona dobiček lahko deli (npr. d.o.o. ali zadruga), pa lahko dobiček namenja samo za zakonsko določene namene (investicije v osnovna sredstva, izobraževanje delavcev, idr.),

·    mora do 31. marca tekočega leta poročati Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve o izpolnjevanju pogojev za ohranitev statusa socialnega podjetja,

·    mora voditi svoje poslovne knjige v skladu s posebnim računovodskih standardom SRS 40 - Računovodske rešitve v socialnih podjetjih (2012).

Na tem mestu naj pojasnimo, da organizacija lahko pridobi status socialnega podjetja četudi ne izpolnjuje vseh pogojev iz te točke – npr. v času podaje vloge ne zaposluje zadostnega števila delavcev (pri tipu A in tipu B) ali iz dejavnosti socialnega podjetništva ne ustvarja najmanj 50% svojih prihodkov (pri tipu A). Status socialnega podjetja se namreč pridobi, če organizacija izpolni zahteve iz točke 2, to je, če registrskemu organu predloži svoj temeljni akt in ostalo zahtevano dokumentacijo, iz katerih je razvidno, da bo poslovala kot socialno podjetje. Da organizacija takšen status nato tudi obdrži, pa mora te pogoje v prihodnjih letih svojega delovanja tudi izpolniti.

4. Katere so bistvene ugodnosti za socialna podjetja?

Edina zakonska pravica za vsa socialna podjetja (tipa A in tipa B), ki jo pozna ZSocP, je t. i. posebna spodbuda za poslovodenje. Vsako socialno podjetje je namreč v prvih dveh letih po pridobitvi statusa upravičeno do sofinanciranja usposabljanja in izobraževanja oseb, odgovornih za poslovodenje in za delo z ranljivimi skupinami ljudmi.

Za socialna podjetja tipa B, ki zaposlujejo invalide (ne pa tudi ostale najbolj ranljive skupine) veljajo na podlagi ZSocP enake finančne spodbude, kot za delodajalce, ki zaposlujejo nad predpisano kvoto za zaposlovanje invalidov. Praktično gledano to pomeni, da so takšna socialna podjetja oproščena plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za zaposlene invalide (74. člen Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov – ZZRZI) in imajo pravico do nagrade za zaposlovanje invalidov v višini 25 % minimalne plače (16. člen Uredbe o določitvi kvote za zaposlovanje invalidov).

Za socialna podjetja tipa B, ki zaposlujejo osebe, ki niso invalidi (ampak druge najbolj ranljive skupine), ZSocP predvideva subvencije plač, kar bo podrobneje urejeno v posebnem Programu ukrepov.

Program ukrepov, ki naj bi podrobneje določil to subvencijo, in ki naj bi vseboval tudi ostale ukrepe za spodbujanje razvoja socialnih podjetij še ni bil sprejet. Trenutno (julij 2012) je namreč v postopku priprave pri Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve Strategija razvoja socialnega podjetništva v Republiki Sloveniji, ki bo šele predstavljala ustrezno podlago za sprejem Progama ukrepov.

Zakon sicer že predvideva določene ukrepe, ki naj bi jih Progam ukrepov konkretiziral, in sicer:

o  ukrepi spodbujanja socialnega podjetništva: finančni in drugi ukrepi za promocijo socialnega podjetništva, za razvoj sistema informiranja in izobraževanja za socialno podjetništvo, za zagotavljanje sredstev za vzpostavitev sklada za spodbujanje razvoja socialnega podjetništva, za razvoj podpornih storitev socialnim podjetjem, idr.

o  ukrepi oblikovanja ugodnega podjetniškega okolja za socialna podjetja: finančni in drugi ukrepi za zagotavljanje prostorskih, tehničnih in drugih pogojev za nastajanje in delovanje socialnih podjetij, vključno s podjetniškimi inkubatorji za socialna podjetja, sofinanciranje za začetek opravljanja dejavnosti socialnega podjetja in za odpiranje novih delovnih mest, idr.ukrepi spodbujanja zaposlovanja v socialnih podjetjih: izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja, katerih ciljna skupina so socialna podjetja oziroma so ciljna skupina tiste osebe, ki ustanavljajo socialno podjetje ali se bodo zaposlile v socialnem podjetju in izhajajo iz najbolj ranljivih skupin ljudi, na trgu dela, katerim je namenjeno socialno podjetništvo

o  ukrepi za omogočanje dostopa do virov financiranja naložb v socialna podjetja za ustanavljanje in poslovanje socialnih podjetij: zagotavljanje ugodnejših kreditov, garancij in subvencij iz proračunskih virov, preko skladov za spodbujanje razvoja socialnega podjetništva in evropskih virov za socialna podjetja.

 

5. Kaj svetujete nevladni organizaciji, ki razmišlja o pridobitvi statusa socialnega podjetja?

Nevladna organizacija, ki razmišlja o pridobitvi statusa socialnega podjetja, se mora sprva odločiti, ali a) bo za status zaprosila sama ali pa b) bo morda ustanovila drugo pravno osebo (npr. zavod, neprofitni d.o.o.), ki ga bo upravljala in ki bo zaprosila za pridobitev statusa. V prvem primeru namreč velja, da bo status pridobila nevladna organizacija sama in bo tudi sama in v celoti zavezana k izpolnjevanju vseh obveznosti, ki veljajo za socialna podjetja (npr. glede vodenja poslovnih knjig po posebnem računovodskem standardu, glede poročanja ministrstvu, glede strukture zaposlenih in drugo). V kolikor bi takšne obveznosti v preveliki meri posegale v obstoječe delovanje nevladne organizacije je smiselno, da se ustanovi ločeno pravno osebo in bodo te obveznosti veljale samo zanjo.

Potrebno je tudi upoštevati, da so socialna podjetja še vedno organizacije, ki enako kot ostala podjetja na trgu prodajajo določeno blago in storitve. Razlika je v tem, da socialna podjetja niso usmerjena k delitvi dobička, temveč pri svojem delovanju dosegajo druge družbeno koristne cilje, kot je krepitev družbene solidarnosti, krepitev družbe za reševanje problemov in podobno. Socialno podjetje naj bi ves čas svojega delovanja ustvarjalo zadosti prihodkov (ob upoštevanju ugodnosti in subvencij), ki zadoščajo za njegov obstoj in ohranitev obveznih zaposlitev. Zato je praktično nujo pred samo pridobitvijo statusa izdelati poslovni načrt o tem kolikšni bodo realni prihodki podjetja in njegovi odhodki, kako se bo podjetje promoviralo in ali so njegove storitve in blago dovolj privlačni za potrošnike oziroma uporabnike.

VIR: CNVOS